Aktualności

Wycieczka do Zakopanego

Czerwiec to nie tylko czas wytężonej nauki, ale również miesiąc sprzyjający wyjazdom krajoznawczym i wycieczkom klasowym. Dlatego, aby trochę odpocząć, zregenerować się i nabrać sił do końcowego wysiłku umysłowego i walki o oceny w dniach 7-9 czerwca 2017 roku, w gronie nauczycieli i uczniów klas technikum, wyjechaliśmy do Zakopanego, blisko 30 tysięcznej, zatopionej w naturalnej zieleni miejscowości leżącej u stóp Tatr.

Na pierwszy dzień nie planowaliśmy nic wyczerpującego – naszą wycieczkę rozpoczęliśmy od wjazdu kolejką na Gubałówkę, gdzie mogliśmy podziwiać wspaniały widok nie tylko na Tatry Wysokie i Zachodnie na czele z Giewontem, ale także w przeciwnym kierunku na Podhale, Gorce, Beskid Sądecki, Pieniny i Babią Górę. Niespiesznie powędrowaliśmy „Szlakiem Papieskim” na Butorowy Wierch, przechodząc nieopodal wielu stoisk, kramów, sklepików i restauracji, a nasz spacer zakończył zjazd wyciągiem krzesełkowym do Kościeliska.
  Zwiedzanie skoczni poprzedził krótki przystanek na Krupówkach, które jak zawsze tętniły życiem i gwarem niezliczonej liczby turystów. Wielka Krokiew została zbudowana w 1925 roku, wg. projektu Karola Stryjeńskiego. Dużą atrakcją okazał się wyjazd wyciągiem krzesełkowym na sam szczyt skoczni – rzut oka znad rozbiegu pozwolił nam wyobrazić sobie co czują przed skokiem zawodnicy siedzący na belce startowej.

Drugi dzień wycieczki był najbardziej wyczerpujący, ponieważ zdecydowaliśmy się na zdobycie Giewontu - masywu górskiego w Tatrach Zachodnich o wysokości 1894 m n.p.m. Wybraliśmy łagodniejszy, niebieski szlak, maszerując od Kuźnic przez Halę Kondratową. Okolica schroniska stanowi świetne miejsce na moment relaksu i odprężenia przed podejściem na "Śpiącego Rycerza". Od Hali Kondratowej wędrowaliśmy dalej tym samym niebieskim szlakiem, osiągając Przełęcz Kondracką po niecałej godzinie. Dalej szlak wiódł pośród kosodrzewiny wąską ścieżką, która po kilku minutach zaprowadziła nas na Kondracką Przełęcz Wyżnią. Kamienny szlak doprowadził nas do końcowego odcinka, który musieliśmy pokonać przy pomocy łańcuchów. Wysiłek jednak się opłacił – ze szczytu Giewontu roztaczały się wspaniałe widoki na Tatry Zachodnie, Tatry Wysokie i na całe Podhale, ukazując potęgę i piękno przyrody.

Po wysiłku, jaki towarzyszył zdobywaniu Giewontu, trzeci dzień naszej wyprawy postanowiliśmy spędzić spokojniej, spacerując Doliną Kościeliską, a następnie odwiedzając słynne zakopiańskie termy.

Podczas wycieczki do Zakopanego pogoda okazała nam swoją życzliwość – przez trzy dni świeciło piękne słońce, stwarzając idealne warunki do realizacji wszystkich punktów naszej wyprawy. Z całego serca chcielibyśmy również podziękować państwu Zofii i Stanisławowi Wróbel, właścicielom Gospodarstwa Agroturystycznego „Gazda” za ciepłe przyjęcie i prawdziwie góralską gościnność.
  Myślę, że ten wyjazd w wielu z nas obudził miłość do gór, a tych, którzy góry kochali od dawna w uczuciu tym jeszcze umocnił.
  Opiekę nad młodzieżą podczas wyjazdu sprawowali: Julia Smyrska, Anna Balawender, Ryszard Doroz oraz Lesław Kiełb.

Egzaminy zewnętrzne

Matura

Egzamin zawodowy

Informacje o ochronie danych osobowych

Deklaracja dostępności strony internetowej

18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Goście na stronie

Odwiedza nas 204 gości oraz 0 użytkowników.

Adres Szkoły

Zespół Szkół Technicznych

ul. Armii Krajowej 51A

37-100 Łańcut tel. 17 225 2286

fax 17 225 6893

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.