Aktualności

Wycieczka SK Caritas do Przemyśla

29 kwietnia 2019 roku odbyła się wycieczka SK Caritas do Przemyśla – jednego z najstarszych miast Podkarpacia. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Rynku Starego Miasta, gdzie oglądaliśmy kamienice z charakterystycznymi podcieniami, skupione w trzech pierzejach. Następnie udaliśmy się na Wzgórze Zamkowe. Podchodząc ulicą Zamkową wstąpiliśmy do Wyższego Seminarium Duchownego, którego początki sięgają 1687 roku.

Tutaj zobaczyliśmy m.in. najstarszą seminaryjną kaplicę pw. św. Karola Boromeusza z freskami Rosena oraz pokój z pamiątkami po bł. ks. Janie Balickim. Dalej – pokonując kilkadziesiąt metrów w górę doszliśmy do Zamku Kazimierzowskiego, wzniesionego po 1340 roku na polecenie króla Kazimierza Wielkiego. Po wyjściu z parku zamkowego doszliśmy do Archikatedry Grekokatolickiej. Właśnie trwał chrzest obrządku wschodniego. W świątyni podziwialiśmy zabytkowy XVII wieczny ikonostas.

Przerwę obiadową spędziliśmy w Caritas Archidiecezji Przemyskiej. Po odpoczynku udaliśmy się do najstarszej Świątyni Przemyśla – Archikatedry Rzymskokatolickiej. We wnętrzu bazyliki znajduje się m.in. słynna figura Matki Bożej Jackowej, a także relikwie świętego biskupa Józefa Sebastiana Pelczara, oraz błogosławionego księdza Jana Balickiego. W 2014 roku udostępniono dla zwiedzających krypty pod świątynią. Najcenniejszym elementem podziemi są zewnętrzne ściany romańskiej rotundy św. Mikołaja, pochodzące prawdopodobnie z 1215 roku. Obok katedry stoi późnobarokowa wieża – dzwonnica z 1764 roku o wysokości 71 metrów z której podziwialiśmy piękną panoramę miasta. Następnie udaliśmy się pod Wzgórze Zniesienie, którego nazwa wywodzi się wg starych przekazów od pokonania ”zniesienia” w tym miejscu Tatarów. Najbardziej znanym punktem zniesienia jest tajemniczy Kopiec Tatarski, usypany wg legendy na mogile poległego w walce chana Tatarów. Będziemy wspominać również jazdę saneczkami po torze saneczkowym, pyszne lody w cukierni „ Fiore” oraz pizzę w pizzerii „La Bamba”.

Uczestnikami wycieczki byli: A. Kałamarz, G. Mirek, K. Babiarz, M. Liszka, E. Hawro, L. Ślawska, K. Wawrzaszek, , A. Trąd, J. Sochacki, P. Wikiera, J. Zywer, P. Smycz , K. Jawniak, M.Jawniak, P. Bieniasz, K. Zwarycz, D. Wierzbińska, P. Bielecki.

Opiekę nad młodzieżą podczas wyjazdu sprawowali: Julia Smyrska i ks. Marek Kapłon.

Foto: Patryk Bielecki

Egzaminy zewnętrzne

Matura

Egzamin zawodowy

Informacje o ochronie danych osobowych

Deklaracja dostępności strony internetowej

18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Goście na stronie

Odwiedza nas 349 gości oraz 0 użytkowników.

Adres Szkoły

Zespół Szkół Technicznych

ul. Armii Krajowej 51A

37-100 Łańcut tel. 17 225 2286

fax 17 225 6893

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.